bunga

lagu

Saturday, January 5, 2013

sayyidul ISTIGHFAR..

salam..
sekarang ngah musim final exam, semua org sibuk dengan urusan masing2, termasuklah aku.. tapi apa kata kite rehat jap.. i just wanna share something.. did u ever heard on sayyidul istighfar?..
sayyidul istighfar ni salah satu zikir yang terdapat al-mathurat. 



banyak kelebihan membaca almathurat ni..almathurat selalu dibaca after solat subuh dan after solat maghrib..ia mengandungi banyak zikir2, wirid dan doa harian yang diamalkan oleh Rasulullah SAW. antaranya sayyidul istighfar...





"barang siapa yang membaca doa ini di petang hari dan dia betul-betul meyakini ucapannya, lalu dia meninggal dunia di malam harinya, maka dia termasuk penghuni syurga. barang siapa yang membaca doa ini di pagi hari dan betul-betul meyakini ucapannya, lalu dia meninggal dunia pada siang harinya, maka dia termasuk penghuni syurga" (HR Bukhari)

kawan-kawan.. jomlah kita sama amalkan doa ni dan bacaan almathurat setiap pagi dan petang.. moge2 kita tergolong dalam kalangan penghuni syurga.. inshaAllah..moge2 Allah SWT mempermudahkan urusan kita dalam melakukan perubahan ke arah kebaikan.. amin~~.. =)


*tetapi masa baca doa ni, kita haruslah meyakini bacaannya.. bermaksud menyesali atas segala dosa2 yang telah kita lakukan, bertekad untuk meninggalkan dosa dan berusaha untuk berubah ke jalan Allah.. bukan sekadar baca tanpa memahaminya =)

No comments:

Post a Comment