bunga

lagu

Wednesday, January 2, 2013

2013M/1434H..

Alhamdulillah.. 

terima kasih ya Allah, kerana masih diberi peluang dan masa untuk aku bertaubat akan dosa-dosa ku dan memperbaiki diriku menjadi insan yang lebih baik dari tahun lepas.. 

umurku semakin meningkat, aku akan meningkat dewasa.. but still rasa takut masih ada kerana kematian semakin menghampiriku..ya Allah, ampunilah dosa hambaMu nie,matikanlah aku dalam imanMu, terangilah hati ini dengan cahaya hidayahMu...

keinginanku kian pasti, halatujuku kian jelas.. but still rasa takut masih ada kerana ku tahu tanggungjawabku semakin bertambah... ya Allah, dekatkanlah diriku ini denganMu, ikhlaskan hatiku dalam apa jua yang aku lakukan, permudahkanlah urusanku di dunia dan akhirat...

dunia makin mencabar,jalan adakalanya berliku.. aku masih rasa takut, takut aku menjadi alpa dan leka dengan urusan dunia... ya Allah, janganlah Kau biarkan nasibku ditentukan oleh diriku sendiri, bimbinglah aku, mempercantikkanlah akhlakku, jauhilah diri aku dari sifat bongkak dan sombong..

perasaan semakin bercambah, jiwa semakin meronta.. aku rasa takut, takut diriku hanyut dengan hasutan syaitan dan keinginan nafsu hati.. ya Allah,kau peliharakanlah hatiku, Kau berikanlah aku jodoh yang baik, yang beriman kepadaMu, yang boleh membimbingku ke jalanMu, yang boleh melindungiku, yang boleh menjagaku, yang boleh membahagiakan hatiku..dimana pun dia berada, apa pun dia lakukan, Kau ampunilah dia, permudahkanlah urusannya menuju kejayaan di dunia dan akhirat.. sampainya waktu, ketemukanlah kami...

ya Allah, Kau ampunilah segala dosa-dosaku.. ya Allah, aku rasa takut menghadapi hari2 mendatang, aku mengharapkan pertolonganMu ya Allah.. hanyaMu ya Allah... berikanlah aku keberanian dan ketabahan mengharungi jalan hidupku..berikanlah aku kekuatan untuk berubah menjadi lebih baik dari sebelumnya.. biarlah diriku sentiasa dekat dengan diriMu, bimbinglah daku.. ingatkanlah, sedarkanlah aku seandainya aku terleka.. ya Allah, permudahkanlah urusanku dalam melaksanakan ketaatan kepadaMu, permudahkanlah urusanku dalam melaksanakan ibadatku, permudahkanlah urusanku dalam melakukan perubahan... Amin~~





2 comments: