bunga

lagu

Sunday, March 22, 2015

LaWAk biASa.. =p


Assalamualaikum..

Kisah 1

Macam biasa.. oleh kerana hanya abe mie dan aku yang masih bujang setelah 3 dari kami sudah berkahwin.. (sbb kami berdekatan, pantai dalam dengan puncak alam.. haha.. dekat sgt =p)

Kami pulang ke kampung berdua menaiki kereta abe mie..

Abe mie: eh, call la abah, oyak nok gerok doh ni.

Aku pon trus la menelefon abah.

Aku: assalamualaikum. Abah, hanah atas keto doh ni.

Abah: waalaikumussalam. Bakpo duk atas keto?

Aku trdiam.. blur sekejap, tak paham dengan soalan abah.. then, aku trpikir mungkin abah terlupa kot kami nak pulang kampung hari ni..ngeee

Aku: bakpo? Kee hanah ngn abe mie nok balik klate hari ni..hehe

Abah: yo la, bakpo duk atas keto nyor? Bahayo.. duk dale la.. x kemek ko bumbung keto abe mie? Hanah tu berat.. hahahaha

Aku: hahahaa ( aku kena ngn abah aku)

Seronok abah aku gelakkan aku.. aku pon gelakkan sekali.. abe mie pon gelakk sekali, dia dah boleh agak keadaan kami.. haha

Kisah 2

Situasi ber’whatsapping dalam family group. Jam menunjukkan pukul 4 lbih petang. Yie, adik laki bwh aku blajar kat france, petang di sini, pagi di sana..

Abe we: guano gege blako hari ni? Duk tggu kol 5 la tu, nok kelik.. haha

Kak da: meme tgh mnunggu ni pon..hehe

Abe mie: taw xpo lambat eh maso..

Kak na: Kak na kelik kol 6 hari ni..huhu

Yie: samo lah ngn yie, kak na.. hari ni sapa kol 6.. tapi sini pagi lo ni.. ni otw nok p uni..

Duk atas bas lo ni..

Abe we: molek la duk tu.. kee jatuh sembe bowoh..jalan tar bowoh tu..sero tak yakin gak.. masuk duk dale la yie.. hahahaha

Aku: hahaha.. parok yie.. duk dale la dikk oi.. haha

Yie: xpo.. ore keno lain dari dari ore lain.. baru definisi special.. haha

Abe we: hati2 la.. bas laju tu..haha

Aku: x gayat ko yie? haha

Yie: ore biaso doh duk atas, tgok bowoh napok ‘man u’ makin jauh jah.. haha.. ore nok trun bas doh ni..

Abe we: trun molek la, jangan terjun.. ke jatuh nerap mace ‘arsenal’.. hahahaha

Dalam family aku ni, abe we n abe mie fans man u.. yie fan of arsenal.. idie??mm.. umor baru 12 taun mcm xminat sukan jeww.. haha

meme biaso la antara mereka.. gila bola mereka ni..haha.. semua masuk air kalu tak nyakat satu hari tak sah.. haha.. sebut psl bola.. ni satu lagi kisah..

Kisah 3

Ni common jugak berlaku.. haha.. situasi : aku ngn abe we berdua dalam kete menuju ke mana ntah.. aku xingat.. hahaha.. kebetulan malam tu ad bola.. apa lwn apa aku pon xingat.. haha

Then abe mie post kat family group.. gol.. aku pon cakap la kat abe we.. gol dah.. disebabkan dia tgh driving, xleh tgok phone or texting.. aku la jd org tengah..bnde biasa.. =.=’

Abe we: tanyo abe mie, sapo sumbat gol?

Aku pon turut la apa yg disuruh. Abe mie pon balas.. aku xingt nama sapa dia tulis.haha

Beberapa minit kemudian, abe mie post lagi gol..

Abe we: tanyo gak sapo sumbat gol?

Aku pon turuti lagi.. abe mie pon balas nama player yg sumbat gol tu.. then dia watsapp lagi..

Abe mie: refreee tok se tanyo ko sapo?

Aku pon bgtaw la abe we apa abe mie tanya. Muka dio relek jah tgh drive..

Abe we: tanyo la, refree sapo?

Aku pon tulis n send.

Abe mie: Malik. Linesmen , tuke kutip bola ko tok se tahu ko?

Aku jd ore tgh bgtaw abe we.

Abe we: tanyo la, doh dio suh tanyo gak.. hahaha

Aku pon tanya dengan lurusnya.. hahaha

Abe mie: linesmen tok dee nok hafal namo gapo tadi.. tuke kutip bola gakkk.. dolloh ngn abu..

Bile aku baca untuk abe we.. dia gelokk.. aku blur laa. Aku meme blur sikit dalam family..haha..Aku tanya abe we..

Aku: abe we kenal ko dollah ngn abu tuke kutip bola ni??

Abe we gelokk besar.. hahaha..

 then, baru la aku paham.. rupe2 nyer abe mie peril abe we..

Banyakk sgt soalan.. hahaha..

Abe we: hahaha..dia perli la tu, kito laye je la.. dek pon.. duk oyak gol, sapo gol tok oyak..haha

Hahahaha.. mcm tu la mereka.. sama jew dua2, sengal..kdg2 macam budak2.. haha.. kalu aku dengan abe mie pon, dia akan suh aku tnyo abe we jugak.. tapi abe we lagi gila bola la antara ramai2.. haha

Family aku tak la sempurna. Tapi ini lah mereka yang aku sayang.. =)

***walaupun kite ad phD ke, master ke, kijo bagus ke, jd boss ke, duit banyak ke, ingatlah selalu la merendah diri, bersyukur apa yang ad agar kite xlupa waktu kite susah mahupun senang..dan berkongsi la dengan ahli kluarga dan sanak saudara.. tak luak pon, malah berlipat ganda dan bertambah kasih syg.. rezeki tuhan yang kasi mahupun sikit ataw banyak.. =)

No comments:

Post a Comment