bunga

lagu

Tuesday, November 5, 2013

a chANce TO ChanGE..

assalamualaikum..

pejam celik.. pejam celik.. daa awal muharam daa.. =)
selamat menyambut tahun baru semua.. salam maal hijrah 1435!..

















kadang-kadang satu perkataan boleh buat otak manusia berfikir berjuta-juta andaian..
kadang-kadang satu perkataan juga boleh buat hati manusia menyedarinya..
hebatnya otak manusia..
powernya hati manusia...
tapi lagi hebat dan powernya kekuasaan Sang Penciptanya...
subhanallah..
ku melihat ma dan abah ku semakin tua..
tua.. satu perkataan..
tapi banyak ertinya..
mereka sudah tua.. bererti umurku jua semakin bertambah..
suatu hari nt.. mereka akan pergi.. aku jua akan menyusul..huhu..
menyusul.. satu perkataan jua..
tapi berbekas dihati..
adakah aku yang akan menyusul selepas mereka?
ataw adakah mereka yang menyusul selepas ku?...
ajal maut tiada siapa yang tahu kecuali Sang Pencipta diriku..
Dialah yang Maha Bijaksana lagi Maha Berkuasa.. tiada yang lain..
sekiranya aku mati 10 minit selepas menulis ni..
sekiranya aku mati 10 saat selepas menulis ini..
andainya kamu mati selepas 5 minit membaca ini..
andainya kamu mati selepas 5 saat membaca ini...
cukupkah amalan kamu untuk menyelamatkan kamu dari azab api neraka??..
cukupkah amalan ku untuk menyelamatkan aku dari azab neraka??..T.T..
astaghfirullah..huhu
ya  Allah, kau ampunilah dosa-dosaku.. jauhilah aku dari api neraka.. aku takut akanMu.. aku takut akan azab nerakaMu..
...
sabahat..
kita harus bersyukur kerana Allah masih menyayangi kita..
awal muharam.. berhijrah lah sahabat ke arah kebaikan..
biarpun hanya sebesar zarah sahaja kebaikan anda lakukan..Allah tetap menghitungnya..
setiap kali bangun pagi dari tidur yang nyenyak..
sedarlah sahabat..
everyday, there is a chance to change..
change to be a better person..
tapi jika suatu pagi yang dingin... anda sudah tidak bangun lagi..
ketahuilah.. semuanya sudah terlambat..huhu
ayuh! tanamkan azam...
never give up, jika jatuh.. bangkit lah semula..
kerana tiada manusia yang berjaya tanpa kegagalan... =)



No comments:

Post a Comment