bunga

lagu

Thursday, October 31, 2013

kiTA SeMUa SaMA..

Assalamualaikum..

hari ni ada selawat akhbar dan qasidah dekat damansara..
dekat pondok baaitul saadah..
inilah kali pertama aku menyertainya..
besttt!!!! =)...
ramai gak student yang datang..
uia, ukm.. um.. umt.. termasuk uitm palam..
malu jugak mula-mula.. hehe..
kami konvoi 3 buah kete.. hehe
yang dah bekerja pon ada..
yang dah ada family pon ada...
bawak anak-anak sekali..
yang sweet pasangan suami isteri muda pon ada..hehe
diketuai oleh syeikh omar.. orang arab.. speaking english..
mula2 start dengan ceramah umum..
then..2 jenis selawat ke atas Rasulullah SAW.. sebanyak 100 kali setiap satu..
qasidah burdah..ingat lagi bukan?? aku pernah post kat blog sebelum ni..
qasidah burdah faveret aku.. suke sangat2..hehe =)..
then qasidah assalamualaika..
last diakhiri dengan qasidah ya hanana.. =)



aku teringat nasihat teman aku siang tadi..
pada mulanya aku berbelah bagi nak pergi ke x malam tadi..
dalam hati aku teringin sangat nak pergi..
tapi segan dan malu pon ada..
tak dinafikan..kebanyakkan yang hadir bertudung labuh..berpurdah lagi..
subhanallah.. cantik sungguh mereka.. =)
aku khabar kepada temanku..
aku ase aku jauh berbeza dengan mereka..
aku segan dengan mereka..
secara tidak langsung.. keyakinan diriku semakin menurun..
temanku memberitahu aku..

pe yang nak segan?.. tutup aurat kan..
dah ko buatkan perbezaan dengan dyeorg.. padahal tak ada beza pon..
ko dengan dyeorg sama saja..
kite terlalu pandang orang.. tengok org tu segan..tengok org ni segan..
pdhal kite semua sama..
asal dari tanah.. mati pon dalam tanah juga..

huhu..
kadang2 aku terleka, terhasut dengan hasutan syaitan...ku sedar..
kadang2 manusia itu terlalu memberatkan pandangan manusia..
dari pandangan Sang Pencipta..
astaghfirullah..
peduli apa orang pandang atau meilhat terhadap kita..
aku ingin mencari Tuhan.. bukan menjadi Tuhan..
manusia tidak layak menghukum manusia lain..
kerana kita semua sama..
terima kasih teman.. =))..

*ya Allah..tetapkanlah niat ku.. ku ingin mencapai cintaMu dengan keikhlasan hatiku hanya untukMu..


1 comment:

  1. wahhh, bestnyeee... kalau org study kat cne msti dpt pegi jgk kan... hehehe...
    btw, betul tue selalu segan sebab klu org yg dtg kat mjlis2 mcmtue sume org pakai tudung labuh... betul jgk ckp kwn hanan tue... semua org same je... =D

    ReplyDelete