bunga

lagu

Monday, May 18, 2015

terDEtiK diHAti..

Assalamualaikum..

Kesungguhan seorang pesakit stroke sgt menyentuh hati aku..
Hidup nyer seorang diri.. On wheelchair..right side is totally no sensation.. Xboleh actively gerak pon.. Tggal di sungai lembing..yg memerlukan dua bas rapid untuk sapa ke hospital.. Trpikir juga mcm ne la dia berkerusi roda menaiki bas??..huhu
Aku kagum dgn semangatnya..
Tapi aku sedih mlihat keadaannya..jak kena stroke..bini n anak mnggalkan dia..huhu.. Hidup meme sedia susah.. Tp lagi perit bersendirian tanpa org yang trsayang.. Tabah sungguh!!..dia redha dgn apa yg berlaku..
Huhu...
Benar kata dia.. Pilih la teman hidup yang sanggup bersama susah senang...sy akan ingt nasihat pakcik..

**kadang2 benda yang kite nak ataw inginkan bukanlah terbaik untuk kita..sesungguhnya tuhan lah yg Maha Mengetahui.. Ya tuhan, jika ia terbaik tuk aku, permudahkanlah dan berilah hati aku kesabaran.. Jika ia bukan trbaik untuk aku, jauhkan la diriku, ajarlah aku redha...


No comments:

Post a Comment