bunga

lagu

Tuesday, July 9, 2013

RAMADHAN 2013~~

assalamualaikum..



pejam celik pejam celik.. sampai jua masanya..
lungs masih setia dengan ventilation and perfusion nyerr..
cerebral artery masih setia menceriakan suasana otak..
cardiac muscles masih setia dengan lubb dupp nya..
tidak pula mereka semua berpaling tadah..
tidak pula mereka meninggalkan jasad ni..
semuanya dengan izin Sang Pencipta..

alhamdulillah ya Allah..
kerana aku masih diberi peluang..
aku masih diberi kesempatan..
aku masih bernafas...

takutnya hati ini jika...
jika...
jika..
sudah tiba masanya...
takut ya Allah...
aku tak layak..
aku tak layak  masuk syurgaMu..
tapi aku jua tak sanggup menanggung azab nerakaMu..

ya Allah..
tahun ni aku masih bertemu dengan Ramadhan..
bulan ibadat..
permudahkanlah urusanku..
jadikanlah amalan pada tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya..
teman..
ayuh kita manfaatkan bulan Ramadhan..
tahun hadapan belum tentu kite menemuinya..
tahun hadapan belum tentu lungs masih setia dengan ventilation and perfusion nyerr..
tahun hadapan belum tentu cerebral artery setia menceriakan kawasan otak..
tahun hadapan belem tentu cardiac muscles setia dengan lubb dupp nyerr..
memperbanyakkan lah amal...
rugi nyer kalu kita biarkan Ramadhan berlalu pergi..
sama seperti sebelumnya..

jom.. jom..
kite try ea.. kite try ubah.. kita sama2 try..
memang payah..
tapi in shaa Allah..
kalu kita niatkan semua kerana Allah.. perkara akan jadi mudah..
Allah tidak pernah meninggalkan hambaNya..
sehingga hambaNya leka meninggalNya..
mohon tidaklah..huhu...

SALAM RAMADHAN..

*solat satu pertiga malam.. payah sungguh meninggalkan tidur.. tapi kite mesti berusaha..niat itu penting.. aja2 fighting! =)


No comments:

Post a Comment