bunga

lagu

Saturday, October 26, 2013

mIHRab ciNTA~~

assalamualaikum..

hari ni..aku kuar ke mall ngan kawan-kawanku..as usual aku suke memerhati disekelilingku..hehe.. aku melihat sepasang suami isteri..berumur setengah abad mungkin... pakaian sedondong, warna oren.. gelak ketawa, peluk bahu isterinya..hehe.. comey sangat..=)..buat aku terfikir.. akan cinta...


cinta??
susah nak cakap..
kadang2 aku pon tak faham..
walaupun aku separa sedar..
takut untuk aku mengakui..

cinta??
kadang2 tak perlu di lafazkan..
ia hanya dapat dirasai oleh hati..
kadang2 separa sedar..
perwatakan kite berbeza..
tindakan kite berbeza..
kadang2 tanpa dikawal..
ia berlaku dengan sendiri..

cinta??
ia  indah...
ia juga seksa..
penat bermain dengan tanda tanya..
jemu bermain dengan cemburu..
tapi harapan x penah terkubur..

kawan aku cakap..
perasaan itu datang tanpa di pinta..
perasaan itu juga anugerah Allah kepada kita..
bukanlah benda yang salah..
tapi kitalah yang harus mengawalnya...

*bunga-bunga cinta indah bersemi..di antara harap pinta padaNya..Tuhan tautkanlah cinta di hati.. berpandu indah dalam mihrab cinta...


No comments:

Post a Comment