bunga

lagu

Thursday, December 13, 2012

cERPen 1 : isHA AnD RayyAN (baHAGian 3)

sekarang otakku ase relax sikit, memandangkan 2 tests this week daa berlalu.. Ya Allah, lega sangat.. tapi minggu dpn lagi tough memandang minggu last before study week.. huhu... xpe2, tolak tepi dulu.. jom kita sambung kisah ISHA AND RAYYAN dulu..apakah seterusnya berlaku antara mereka?? =)

hai.. aku isha. sorry, ari ni aku kurang bersemangat sikit. sebenarnya daa sebulan aku seperti ni. sejak peristiwa di dewan perhimpunan bulan lepas, si Rayyangok tidak pernah menegurnya seperti hari-hari dulu. tiada lagi gurauan di pagi hari, tiada lagi bertikam lidah di tengah hari, tiada lagi tepuk menampar di petang hari.. tepuk menampar?? ok.. tu aku over.. xde lah sampai macam tu.. hehe..ok2..mood sedih, mood sedih.. actually aku rase macam aku daa kehilangan dia. kehilangan dia?? OMG..OMG.. jak bile lak dia milik aku? huhuhu... tapi tulah hakikatnya apa yang aku rase..perasaan suka dan sayang pada si Rayyangok ni mula singgah di hati aku sejak aku di tingkatan tiga lagi..huhu.. malunya.. tapi sampai bila aku nak rahsiakn? sampai bila aku nak pendamkannya? aku hanya manusia biasa.. walaupun aku cuba tempis perasaan itu, ia tetap hadir.. huhu.. si Rayyangokngek (Rayyan+bongok+bongek) tu pon satu, tu pun tak dapat catch up.. lambat tol.. tak taw ke aku ni daa lama suka kat ko???? huhu.. geramnya hati ni.. kalu nak ikutkan perasaan geram ni, nak jew aku p luahkan kat depan muka dia (walaupun xde keberanian)..huhuhu..Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk mengawal rase sukaku pada dia.. huhuhu..lalu aku benamkan mukaku ke meja dengan beralaskan lenganku. Isha tertidur di mejanya.

setengah jam kemudian..
Rayyan berjalan masuk ke kelas dan menghampiri mejanya yang berhadapan dengan Isha. dia berasa hairan melihat Isha yang tertidur mase kelas prep petang, selalunya Isha lah yang paling rajin mengulang kaji pelajaran, lebih2 lagi spm tinggal lagi 3 bulan nie..' kenapa dengan Isha nie? jak sebulan ni, dia asyik termenung, tak fokus je dalam kelas?,'Rayyan bermonolog dalam hatinya. ' dia ada masalah ke??, dia dalam kesusahan ke?,' begitu banyak persoalan yang bermain di fikiran Rayyan.. ' Haish.. nak tanya pon susah, nt kena marah,' keluh Rayyan tanpa disedari. then, tibe2 mata Rayyan tertangkap pada buku yang hardcover nyer berwarna merah dengan corak2 bunga di bawahnya, tebal nyer adalah 2 inch. lalu tangannya mencapai buku tersebut yang berada disebelah Isha yang sedang tidur.

malam di asrama aspura...
Rayyan duduk atas katilnya sambil tersandar kepada almari bajunya. buku merah dikeluarkan dari beg galasnya, lalu diselaknya satu persatu dengan penuh perasaan ingin tahu..

'22 Mac 2011..hari ni aku ase seronok and happy sangat bab aku jadi mentor add maths my Rayyan. jutaan terima kasih kepada cikgu Dahlan kerana membuat pilihan yang bijak sekali.. hehe.. xpe cikgu.. saya akan buktikan kat cikgu that my Rayyan can do it.. will score A+++ for upcoming exam.. my Rayyan, lets do it together.. i will never let u down..i'll help u.. love =)'

'16 May 2011.. see i told u already.. my Rayyan can make it!!! hehe.. alhamdulillah.. so happy today, Rayyan got A++..tapi rase sedih pon ada gakk.. bab lepas ni aku bukan mentor dye lagi.. aku kena tolong student lain gakk, lps ni xde dahla reason aku nak dekat2 ngn dye..huhu..tapi xpe la i'm still for him.. Ya Allah, keep him for me.. plss.. =)'

'24 Ogos 2011..sakitnya hati aku ari ni.. sejak my Rayyan masuk ragbi ni, banyak pulak pmpuan2 gatal nak dekati dia.. huhu.. my Rayyan pon satu, yang duk layan tu pasai apa.. huhu.. taw x aku tak suke!!..huhu..nak je aku cungkil mata mereka satu persatu.. biar aku sorang je napak Rayyan.. haha (gelak setan)..=p'

'2 Jan 2012.. xsabar nya nak jumpe my Rayyan.. aku paling tak suke cuti sekolah lama2..bab aku tak dapat nak tengok muka my Rayyan.. rindu nyerrr (buang tebiak ke apa ntah).. haha.. love =)'

'21 Jan 2012.. huhu.. hancur hatinya bila dengar khaba2 angin yang my Rayyan daa ada makwe.. hhuhu.. ase mcm nak jerit kuat2.. frust nyer.. huhuhu.. napa Rayyan gatal sangat ni?? mentang2 daa fames.. huhu.. sabar isha, sabar.. Ya Allah,jaga dia elok2, Kau peliharalah dia dari segala kemurkaanMu...my Rayyan, dont worry.. i can accept it if u've girlfriend right now, cause i believed, one day u will come back to me.. jadi yang halal tuk saya.. love =)'

'10 Feb 2012..ya Allah.. aku ase aku semakin suka dan sayang akan Rayyan.. berilah aku kekuatan untuk mengawalnya. bile tengok muka dia hati aku semakin berdebar-debar.. dulu ada la gakk sikit2 tapi xla macam sekarang.. sometimes, aku speechless bila berhadapan dengannya.. huhu.. obvious sangat lah aku suka dia.. huhu.. ya Allah, bantu la aku dalam menahan rase suka ku kepadanya.. simpanlah dia tuk jodohku suatu hari nanti ya Allah.. my Rayyan, i'm so sorry if i dingin or kasar dengan u.. i have too.. sy nak pelihara hati kita.. biarlah perasaan ini akan mekar harum setelah sy sudah halal untukmu..love =)'

jam tepat menunjukkan kol 11.30.. masa tuk lights off.. lalu Rayyan mencapai torch light berdekatan dengannya.. dan menyambung menbaca diari Isha dalam keadaan bilik yang gelap..



No comments:

Post a Comment